lördag 30 juli 2011

Varning för starkt innehåll.






 Jag såg ljuset i ögonvrån och han tänka "fyrverkeri?",  innan blicken vändes och mötte eldpelaren som steg mot skyn knappt 100 meter bort. Sekunden senare ligger vi på golvet bland glassplitter, brandlarmen skriker och ett kraftigt lock ligger över öronen. Instinktivt tar jag kameran och springer. Det som möter mig är död och de byggnader jag i bland vistas i och dagligen passerar är tomma skal. Där och då var detta det värsta som hänt Norge sedan andra världskriget, men allt blev bara värre.
Det är nu mer än en vecka sedan bombdådet i Oslo och dödsskjutningarna på Utøya och jag känner fortfarande att jag inte kan visa de starkaste scenerna från platsen. Den här korta bildserien är därför censurerad från det värsta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar