fredag 21 oktober 2011

Vägen till en omslagsbild.

Jag har hittills bara gjort ett fåtal jobb som jag redan innan vet ska leda till en omslagsbild. 
Det här jobbet var nog ett av de mest ambitiösa. Jag skulle fotografera skådespelerskan som skall spela Monica Zetterlund i en kommande film. Platsen skulle vara Berns i Stockholm. Detta innebar också att jag var tvungen att använda ett par portabla studioblixtar, något jag inte gjort sedan vi hade en kort lektion ute på Biskops-Arnö för över ett år sedan. Ska erkänna att det stundtals blev aningen svettigt, men till slut blev det ändå helt okej. Nedan kan ni se hela processen.

1. Hitta rätt plats.                                                                                 2. Testa ljuset på en reporter. 

3. In med rätt person...                                                                         ...och hitta rätt pose.

4. Resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar