onsdag 30 november 2011





För ett tag sedan skrev jag om den här potatisälskaren, lokalpolitikern Carl-Göran Svensson i Karlskrona. Han utgjorde den ena halvan av ett reportage om verklighetens Starke man. Den andra halvan bestod av Göte Murén i Östersund. Det de båda har gemensamt är att de klubbat igenom kostbara projekt som skulle sätta deras kommuner på kartan, men som i stället sågades jäms med fotknölarna av oförstående kommuninvånare. Carl-Göran valde att bygga en motsvarighet till den italienska "Spanska trappan" medan Göte byggde ett enormt torg mitt i Östersund. Ett torg med importerad sten som inte tål kyla.  
Reportaget blev, om jag ska vara ärlig mot mig själv, inte det bästa. Men så var det också mitt första större reportage för DN.
På söndag blir det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar