lördag 17 september 2011

Enkätjobb går ut på att stoppa slumpmässigt utvalda personer på gatan, ställa några standardfrågor och ta en snabb bild. I och med att bilden oftast blir stor som ett frimärke och bara visar ansiktet är det svårt att gå ut på dessa jobb med någon strålande entusiasm. Förra veckan var ett sådant tillfälle och när jag kom tillbaka och tittade igenom bilderna blev jag riktigt förbannad på mig själv över att jag inte lägger ner mer energi på dessa uppdrag. Bilderna var skit, även för att vara enkätbilder.
När nästa enkätjobb dök upp för ett par dagar sedan bestämde jag mig därför för att göra något mer ut av det. I alla fall lägga ner minst en minut på varje bild. Jobbet gick då ganska bra med tanke på att vi träffade drygt 20 personer under kort tid, och dessutom verkar redaktionen vara mer än nöjd.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar