onsdag 9 november 2011

Jag saknar min bil. Så fort jag ska längre bort än absoluta centrum blir det ett arbete att bara ta sig dit, och jag kan inte låta bli att tänka på vilka reportage och jobb jag kunde gjort med en större räckvidd. På ett sätt känns det också lite pinsamt att dra med en reporter på en timmas färd med pendeltåg när resan kunde gjorts på 20 minuter. Fast den känslan brukar försvinna ganska snabbt. Fotograf och chaufför är ju faktiskt två olika yrken. Det var det här jag tänkte på när jag satt på tåget mot det här jobbet, ett standardjobb för bostadsbilagan, som borde varit över på betydligt kortare tid. Men det var ju lite fint ljus i alla fall.

1 kommentar:

  1. men du kan endå åka pendeltåg, mina jobbresor sträcker sig cirka så långt att jag kan cykla till dom. Synd när det finns så mycket spännande utanför den räckvidden som jag aldrig kommer att få se...men snart ses vi på ön Hamppi!

    SvaraRadera